2011. december 18., vasárnap

Házi szaloncukor

Már olyan sokszor szerettem volna kipróbálni, de mindig azt hittem ez egy nagyon bonyolult és idő ígényes dolog. De idén neki álltam, mert csináltam egy szintén régóta vágyott mézeskalács dobozt és abba csak ezt tudtam elképzelni mint "töltelék". Most már bizton állíthatom, nem olyan bonyolult ez, sőt!



Karamellás szaloncukor:

Hozzávalók:
- 13 dkg kristálycukor
- 1,5 dl tejszín
- 4 dkg vaj
- 15 dkg darált keksz
- 20 dkg csoki /darált dió

 A kristálycukrot egy serpenyőbe szórom, és hagyom hogy lassú lángon megolvadjon és enyhén megbarnuljon. Ekkor leveszem a tűzről é s hozzáadom a vajat és a tejszínt. Megvárom amíg a sistergés elcsendesedik és egy pillanatra még vissza teszem a lángra, hogy egy neművé váljon. Megint leveszem a tűzről belekeverem a kekszet és összegyúrom. Mikor kihűlt akkor 2 cm átmérőjű kígyókat nyújtok belőle. Fel darabolom szaloncukor hosszúságúra és egy kicsit igazítok mindegyik küllemén is.
 Tudom ez nem valami guszta kép, bocsánat.
A jó fajta csokit vízgőz fölött felolvasztom és fogpiszkálóra szúrva belemártom a pucér cukraimat, hogy szalonképesek legyenek :)
Én most nem csokiba forgattam, hanem előbb a serpenyőben maradt karamellhez annyi tejszínt öntöttem, hogy sűrű folyós maradjon, ebben hemperget. Majd az  illatosra pirított diót darába.

Marcipános:
Hozzávalók:
- 20 dkg marcipán massza
- aszalt gyümölcs
20 dkg étcsoki a bevonathoz

A masszát lereszelem. Ezalatt a  gyümit forró gyümölcslébe áztatom egy kicsit, majd lecsöpögtetés után apróra vágom. Összekeverem őket és ugyan úgy járok el mint a karamellás változatnál.
Málna zseléssel is próbálkoztam, de amikor a forrócsokiba mártottam őket a zselatin olvadni kezdett és így nem maradt rajta a csoki :( Pedig annak igazán málna íze volt, mert málnából készült.
Sütőpapír és egy kicsit kisebb karácsonyi papír téglalapokba tekertem.
 Ez nekem most a dobozba került, amiről később mutatok képet!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...